Julkänslor. Jul, jul strålande jul

De har jag nog inte haft, förrän idag. Vaknade av att älskling drog upp persiennen och sade
S - Kolla ut!
J - vadå?
S- Det har kommit massa snö!

Jag älskar snö, så himla mysigt! Blir ljusare på kvällen,För snön ligger som ett vitt täcke och bara lyser upp mörkret. Fast tycker om mörkret med, skönt att sitta i soffan och dricka glögg, varm chocklad med lussebullar och pepparkakor. Sen en underbar bok av Nora Roberts.
Jag har helt fast i hennes böcker! Den här boken läsar jag nu, man fastnar redan på första sidan.

När jag cyklade ner och handlade lite förut så var det några som byggde snögubbar, då börjar det verkligen bli jul
så MYSIGT!


Såhär mycket snö har vi nu!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Så ni har också fått en hel del snö. Här har det snöat i typ två dygn. Längtar efter att komma ut och åka skidor! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback