Gotland ons-fre

Onsdag

Tog bussen ut till city air port, flyget blev 30 min försent. Det var väldigt mycket dimma så planet kunde inte lyfta =). Men sen kom flyget. Ett plan plats för 20pers, vi var 4 st. Helt otroligt! 35min senare landade jag på flygplatsen på Gotland. Så skönt att vara hemma =) Mamma och våran hund Ebba möte upp oss, lilla Ebba blev överlyckliga att se lillmatte igen! Sen tog vi bilen och åkte och fikade på café Norgatt. Vidare förbi mormors jobb och hälsa och kramas lite =). Sen åkte vi he och tittade på mammas lägenhet. Hon har verkligen kommit i ordning nu. Så roligt. Sen åkte vi ner till älskade morfar. En trött gubbe var det i sjukhussängen, men han kände igen mig. Det första han frågade var. - Vad gör du här?... =) Men han blev jätteglad, satt där nere och pratade och bara njöt av att se att han lever och andas! Men är fruktansvärt trött och öm i kroppen! Kvällen slutade med att jag somnade sittades i fåtöljen redan kl 21. Traskade i säng vid 22 tiden. *snark*

Torsdag

Mor min kom och väckte mig redan vid 08 *gäsp*, Vi gick ut och gick med söta Ebba vovven =) trots att hon fyller nio år. Så beter hon som om hon skulle vara två år. Springer och busar och bråkar för fullt. Vi åkte in till stan, tänkte jag skulle överaska en kompis. Men hon var inte på jobbet. Jag och mor gick runt och kikade lite. Hittade lite nya underkläder på Lindex. Alltid bra att ha =) Vidare till Clas Ohlson där jag inhandlade älsklingens födelsedagspresent. In på Coop en snabbis och handlade tomatsoppa till lunch *smarrigt*. Sen åkte vi ner till morfar igen vid 14 tiden då det är besökstid. Satt och pratade och bara njöt av hans vakenhet! Han är verkligen världens bästa morfar! Sen åkte vi hem Åkte tillbaka senare på kvällen till morfar, fast denna gång med med mormor. Ville passa på att hälsa på så mycket jag kunde! Sen var det dags att åka hem till mor och packa ihop alla saker. Hennes lilla kisse Spider skall flytta med hem till mig och Sebastian. Vi ha ju två katter sen tidigare, dels Spiders bror Ozzy och sen äldsta kissen Jinx =)

Fredag

Upp kl 05, åt lite frukost. Har så svårt att äta tidigt! Packade ihop det sista och kollade över att Spider hade alla sina saker med. Mormor och hennes sambo skulle åka med upp över helgen och hälsa på. På båten gick det jättebra, Spider satt i sin transportbur med sele, men ville sen gå ut och ligga i min famn och sova. Väl framme i Nynäshamn så skönt, det gungade lite på båten. Bilfärden mot Linköping började, vi stannade på ett ställe och åt mat. Jag åt en supergod fetaost paj medan mormor och Kjell och rotmos med något =) Framme i Linköping så himla skönt, katterna började fara runt direkt och hade jätteroligt. Gick jättebra med alla tre, full rulle här hemma nu kan jag lova!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna-Carin

Nu förväntar jag mej att det kommer bilder på min lilla yngel-skryngel oxå! Gamla mamma saknar sin Spider! MEN jag vet att han har det SÅ bra nu med storebror och Jinx.

Kramiz mamsen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback