Nyår 2009 Gotland

Det firade vi hemma på Gotland tillsammans med min släkt.
Väldigt väldigt tomt utan morfar!
Men han hade aldrig velat att vi hade deppat ner oss till 100% och inte fortsatte leva och  föra traditioner vidare.

Nyårsafton blev hem hemma kväll. Jag och Sebbe min mamma och Ebbavovven vi var hemma hos min mormor och hennes Sambo.

Torsten katt som är 15 år var också med!

Maten:

Förrätt: Digestivekex med röra och cider + snaps. Helt gudomligt!
Varmrätt: Fisksoppa *toppen mormor* + vitt vin och snaps =)
Efterrätt: Såklart Saffranspannkaka + sylt, grädde och vin

Sen blev det ostbricka och massa godis, vi kollade på Grevinnan och Betjänten, Jag skrattade så jag grät!
Jag, mormor och Kjell körde lite hockeyspel också. Kjell han är en mästare och vann båda sina matcher. Mormor gjorde ett tappert försök att spela.Det gick bra!



Sen kollade vi på tolvslaget och sen var det dags att gå ut på balkongen och se alla raketer och skåla in det nya året!

Det här året har jag tre nyårslöften

1. Att träffa mina vänner som bor längre bort *oftare*
2. Förnya mitt gymkort igen och börja träna igen
3. Jobba ännu mer, så vi kan åka iväg älskling!



Så otroligt bra film, tröttnar aldrig på den!
Lika rolig varje gång

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mormor

Hej gumman!

Du kan få receptet på fisksoppan, den är lätt att göra.

Puss o kram mormor

Postat av: Linda

Menar du mej när du säger att du ska träffa dina vänner lite oftare, de som bor lite längre bort? ;) Ja, det är väl på tiden att du hälsar på. :D

Älskar dej!

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback