Min Sundsvalls helg

Ja då är det dags att uppdatera här igen. Men återigen har jag jobbat och inte rikgit haft orken till att blogga! Men nu kommer det.

Torsdagen
 Den 23 alltså gick jag upp vid 04.30. åt en stadig frukost bestående av havregrynsgröt och mörkt bröd.
Min taxi skulle komma vid 05.30. Skulle jag hinna perfekt ner till tåget som avgick vid 06.*gäsp*. Men känner sig verkligen ensammast i världen när man går upp SÅ tidigt. Men det som är skönt att resa tidigt är ju att det går att sova på tåget  =o)

Somnade nästan innan vi hann lämna Linköping station. Vaknade upp i Älvsjö och då var det inte långt till Stockholm. Skulle vänta i 30 min i storstaden. Släpades på min väska, förstår inte att jag alltid får med mig så mycket! =P
Väl på tåget som skulle ta mig uppåt i Sverige. Slumrade lite granna till och från, gick till bistron och köpte en Lasagne när vi stannade för en kortare paus i Gävle. Sen vaknade jag upp när vi var i Hudiksvall. Fick ett sms av Linda. Bara 50 min kvar! Herre gud jag hade ju åkt, åkt och återigen åkt. När skulle jag vara framme!? =)

Var bara att slumra om igen, var dock inga problem eftersom jag var så otroligt trött. Väl framme i Sundsvall mötes jag av min underbara Linda <3 och blå himmel och strålande solsken. *underbart* Vi  tog en sväng in på stan och började med en liten rund vandring och sedan blev det kinarestaurang och lunchbuffé! *Smaskens*.Vi traskade runt lite till på stan innan vi gick och handlade på Hemköp. Vi handlade grönsaker och åter grönsaker tyckte Linda. Så mitt nya smeknamn blev "Kaninen" Vi hittade ett fettlösningens medelvi städartiklarna, måste vara mycket billigare än fettsugning kom vi framtill. Fick en skratt attack och ingen luft på köpet! Vi kör så mycket konstigt!
Sprang in en snabbis på Sytemet också, blev tre flaskor vin
Magnolia
II Nostro
By the River

Vi gjorde middag när vi kom hem, blev korvstroganoff och sen gurk/mortosstavar + dip. Gick och la oss rätt tidigt, jag var helt slut!

Innan det blev korvsroganoff =)

Nyttiga grönsaker, mindre nyttig dip =)

Fredag
Vaknade tidigt av att Linda glömt stänga av sitt mobillarm =), gick dock att somna om. Sen frukost och wok till lunch.

Ser väldigt trött ut, ett mobillarm kanske?! =P

Johanna´s alla Wok var väldigt gott!

Så varmt och skönt

Utsikten

Gott, gott

Vi gick ut och la oss på bryggan en stund och solade, Linda hade även gjort chokladpudding, sååå gott! Men orkade inte allt, men en annan fröken gjorde det!

Vid 17 tiden begav vi oss till Lindas jobb. Hon jobbar på en fritidsgård,så såg fram emot att bli utfrågad av ungdomarna vem jag var, m.m. Det blev Talang och Yatzy under kvällen på gården. Klockan 00 låste vi och gick hem. Kanske skulle satsa på att volontär jobba på fritidsgård! =P

Lördagen

inget mobillarm denna morgon i alla fall. Blev en snabbdusch och sen inte till stan, vi shoppade lite tröjor på Gina Tricot, jag hittade lite trevliga saker på Lagerhouse, bikini på Stadium för 24kr/delen. *fynd*Toppen att ha när jag och älskligen åker på våran sista minuten i augusti!
Senblev det en sväng in på Ica och handla för grillningen, blev något kött och poatatissallad, vanlig sallad+ oliver och vindruvor. Sen blev det två flaskor vin =)
Jag var grillmästare blev väldigt lyckat, vi åt tills magen stod i fyra hörn. Blev endel solande och kortspel också! Plus en massa flum och skratt attacker!

Vi väntar på glöden

Godaste vinet

Min fina vän och jag!

Hungrig?

Den går ju inte att motstå!

Köttet!

Resultatet!

Sen var det dags att gå upp och göra sig iordning inför kvällen. Var fest dags! Vi skulle in och täffa några av Lindas vänner. Sen blev det utgång på kåren i Sundsvall. Dock hem rätt tidig  för mig och LillaET, båda trötta efter solande. Sen hade jag en hemresa att tänka på med =)

Söndag
Vi tog sovmorgon, men åt snabb frukost och sen gjorde min underbara vän världens godaste mat. Vill ha receptet darling! Tog bussen in till stationen kl 12.00 skulle mitt avgå. Sen var det bara att sitta 3,5 timme till Stockholm och sen 1,5 timme till Linköping. Där älsklingen hämtade upp mig i Saaben. Sen var jag hemma igen. Gick ochla mig väldigt tidigt, skulle börja jobba på måndagen vid 06.

Tack min underbara vän för en otroligt trevlig och avkopplande helg! Vi gör snart om det!
Älskar dej Linda!

Jag kommer snart och hälsar på igen!

Lite av min shopping

Tror jag är inne i någon randigperiod =)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

Jag tappade hakan!

Titta på hela! Ha ljudet på! Jag blev verkligen berörd! Jag grät.
Helt otroligt!

Min cykel

Förbaskade skit. Blir så arg när folk inte vet vad "Mitt" betyder. Blev bestulen på min snart 3åriga cykel igår under tiden jag var på jobbet. När jag skulle cykla tillbaka dit min brukare bor. Så var cykeln spårlöst försvunnen!
Trodde först det var jag som hade blivit knäpp, - "Gick jag till jobbet?" Får väl cykla runt lite de närmsta dagarna och kolla lite på alla svarta cyklar! EXTRA noga
Åhh blir så arg!

Det är nu jag är väldigt glad att man har försäkringar, men ändå. Är så fruktansvärt onödigt!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()

Jobbhelg

Fredag
Jo denna helg jobbar jag, men har varit ledig några dagar nu i veckan. Såhar hunnit med lite ärenden och hemmasysslor i alla fall.

Igårkväll blev det Så kan det låta och Parlamentet, mycket skratt!

Lördag

Nu däremot skall vi göra pastasallad. älsklingen la köttet i marinad igårkväll. Vid lunch skall vi grilla med några vänner. Och vi har vädergudarna på våran sida idag! Underbart. Sen blir det jobb ikväll.
Ha det toppendag idag, det skall jag ha!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

Nya bilder från min delfindag!

Åhh vill tillbaka! Så himla underbart! Fick en skiva skickadfrån Kolmården av våran ledare som var med. På över 200 bilder. På mig och resten av gruppen! Ett minne jag kommer ha kvar för resten av mitt liv!

Tack ni som gav mig möjligheten att få göra detta! älskar er så otroligt mycket!

Puss stund

Vi har mysstund med Nofele
Klappa magen, killa på fenan

Jag ligger ner tredje från höger. De gör konster och pratar under vattnet. +18 grader i vattnet.
Jag frös så jag skakade, men bet ihop. Hur ofta är man i samma vatten som delfiner på så nära håll! =)

Påsken på Gotland 2009

Förlåt att jag har varit dålig på att uppdatera. Men har nästan bara jobbat sen jag kom hem från min påskledighet =)

Den 9 mars så flög jag till Gotland för att tillbringa massa tid med släkten. Mammasen och Ebba vovven möte upp mig på flygplatsen!
Värde fullt är det, vi är ju inte en sådant jättestor släkt heller. Älsklingen han fick lite tjejledigt istället =P
Umgåtts med min kära moder, mormor + hennes sambo K. Mamma och jag började min dag på Gotland att åka in till Östercentrum och fixa lite gott att dricka från systemet. Efter att jag hade varit på ön i ca 40 min så, traskade jag in på Intersport och snubblade över ett par vita streetskor. Precis sådana som jag har letat efter här i Linköping =P.

Sedan så åkte hem till mamma och fick se hennes nytapetserade kök, så SNYGGT! Vi fick besök av mormor och K på kvällen och åt då maten jag hade önskat mig =) Mammas köttfärssås med spagetti. Älskar man husmanskost vilket jag gör =), så är det lyxmat!

Fredagen
Blev väckt av moder min kl 08, upp och hoppa dags för morgonpromenad med Ebba. *gäsp*, men väldigt skönt. Vi tog en runda upp i skogen. Och Ebba hoppade runt och fnyste hela tiden. Så söt! Intog en supergod frukost, mamma skar upp
Kiwi
Banan
Äpple
hmm..? men vanlig 2%vanilj yoghurt *gudomligt*
 Efter det så tog vi en sväng ut på Skokanonen och även där hittade jag 2 par nya skor. Löjligt billiga! Vi åkte ner på hamnen och tog första glassen för min del i alla fall =). Gick i lite nya affärer och kikade, köpte lite kryddor.

Dessa svarta:

Dessa röda:

Sedan var det dags att åka hem och fixa lite, det var dags att bege sig ner till kyrkogården. Min morfar dog ju den 17november och det var nu dags för urnsättning. Känns faktist väldigt bra, han slipper sitta som ett kolli på något boende. Nu är han där det är bra och tillsammans igen med min gammelmormor! Men otroligt saknad här på jorden!
 Hela släkten samlades nere på kyrkogården och planterade påsklijor och snödroppar. Jag plockade blåsippor+vitsippor som jag satte på graven. Blev en sådan fin vårgrav

Min vårbukett

Lördagen

Vi tog en lång promenad på ca 1,5 timme uppe i skogen. Tillsammans med mammas granne D och hennes hundar.
Underbart väder så jackan åkte av efter halva promenade! Äntligen vår! Jag och mamma var inne På kvällen åkte vi till Mormor och K och åt påskmiddag. Så gott och jag vart så himla mätt. Tur att vi åkte taxi hem, hade aldrig orkat att gå hem. Hade rullat som en köttbulle istället =)

Söndagen:
Åkte nerpå stan och handlade lite mer kryddor och te, sedan åkte vi ut till K sommarställe och skulle göra vårfint på tomten. Vi räffsade löv, pinnar och barr. Mamma drog mossa så det stod härliga till. Mormor och jag rensade rabatterna så att det skall kunna växa upp nytt och bli fint! Ebba låg på en filt med ett tugg ben och njöt av att vara hund. Vi grillade korv i och mumsade på. Sedan blev det lite vila!

Mamma, Jag & Ebba

Hittade en monster på hemfärden också! =O
Dålig humor!

Nämen var ju bara Ebbas svans, men nog ser det ut som en hårig elefant!
Vad jag skrattade åt det

Nu har jag nog fått med allt från min påsk!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Delfindag på Kolmården

Igår morse vid 08.30 så tog jag och älsklingen bilen som vi hade fått låna av några vänner. Vi började köra mot Norrköping och vidare till Kolmården. Det var dags för den dagen som jag har väntat på.
Jag skulle få vara med delfinera i Delfinariet. *vilken dröm*. Vi parkerade på Vildmarks hotellets parkering kring 09.30. Gott om tid att kika vart någonstans vi skulle vara och möta upp de andra i gruppen.

Våran zoo-lärare Caroline kom och möte upp gruppen, och sen begav vi oss uppåt. Värsta backen i hela området besteg vi också =)

Vi började med en föreläsning på ca 1,5 timme och hur delfinerna lever, träning, hot m.m. Väldigt bra med så mycket information. Efter föreläsningen så blev det lunch och sedan var det dags att byta om! På med våtdräkten, vi fick en rund vandring inne på Delfinariet och fick träffa de åtta delfinerna varav två är ungar på 7 månader.

Vi klappade och pussa, applåderade tillsammans med dessa underbara djur. Snorklade tillsammans med dom i vattnet de simmade framför en och gjorde en massa konster. Hade en privat kelstund tillsammans med deras äldsta hona Vicky som är 36år gammal. Helt underbart!