Gotlandsbesök dag 1

På tisdagskvällen så kom mormor och hennes sambo K hit, De skulle göra lite ärenden på på Ikea och stan.
Jag jobbade på tisdagskvällen, men tur att jag har en sådan underbar sambo. Han fixade maten och allt sådant. Kl 21 slutade jag då kom jag hem och var lite social innan vi alla stöp i säng.
Hade lite sovmorgon, vi var inte uppe förrän vid 09. Åt en mysig frukost och sedan gjorde vi oss i ordning. Dags för att invadera Ikea!

Dags för mormor och K att välja garderober och lite inredning till nya lägenheten. Vi tillbringade 3,5 timme på Ikea. Jag kom hem med lite smått och gått. Och mormor en aning fattigare =) Det kommer bli SÅ snyggt i lägenheten!! Vi åkte vidare till gubbdagiset Jula =). Där köpte jag nya resväskor. De hade ett erbjudande två väskor för 399 istället för ordinarie pris 799kr. Toppen nu till semestern!



Senare på kvällen så lagade jag och mormor något jättegott
Vi hade potatis till istället. Men går ju vilket som! Vi drack ett vitt vin från systemet som hette Sankta Anna.
Sedan blev det vaniljglass med kravodlade jordgubbar. Vi rullade till soffan och blev sittandes där till det var dags att gå och lägga sig!

Lax på rödbetssallad med quinoa, spenat, fetaost och valnötter

ca 30min


4 st laxfilébitar, à 100 g
3 st rödbetor
1 påse babyspenat
1 st rödlök, finhackad
1 st vitlöksklyfta(or),
finhackad 2 dl quinoa
4 dl grönsaksbuljong
2 msk citronsaft
100 gram fetaost, mager, 10 %
salt och peppar
 6 st valnötter



Tillagning

1.Koka rödbetorna, skala och skär i bitar. Koka quinoan i buljongen cirka 25 minuter. Låt svalna lite.

 2. Lägg spenat i botten på ett salladsfat, lägg rödbetor och quinoan ovanpå. Pressa över citron och strö över lök och vitlök. Smula sedan över fetaosten och strö över nötterna delade i bitar.

3. Stek laxen och krydda med salt och peppar. Pressa lite citron över och servera med salladen.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mormor

Hej på er och tack för senast! Ja, det var JÄTTE gott det vi åt. Tack för bra smakråd på IKEA och hotellrum med TV och frukost. Kramar från mormor och gubben.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback