Jobb och middag

Igår jobbade jag min riktiga första arbetsdag på nästan en vecka. Kändes bra att börja med en kort förmiddagstur 06-12. Skönt att få rutin på dagarna igen, och vara tillbaka på jobbet. Går ju på semester om några veckor igen.

Då blir det utlandet med älsklingen, vad jag längtar!

Igår efter jobbet så fixade jag lite ärenden på stan och så, cyklade hem och sov en stund på soffan. Var dels för att orka gå ut och äta sen på kvällen med älsklingens mormor och morfar som är på besök här nere i Linköping. Vi hade tänkt att cykla ner och möta upp dem. Men icke! Fick bli bussen ner, regnet öste ner och vattnet forssade fram på gatan. Väl nere på stora torget så slog vi sällskap under paraplyerna =)
Vi hade valt att äta på restaurang Afrodite

Förrätt
Plocktallrik med tzaziki, melitzanosalata halloumi, kalamari, fetaost och friterad squash

Varmrätterna vi valde
Souvlaki  grillspett på fläskfilé serveras med tzaziki & friterad squash
Biffteki á la Cypriot - grillad hackad köttfärs biff med cypriotisk kryddblandning serveras med tzaziki & friterad squash
Grillade Lammracks  serveras med tzaziki & friterad squash


Efterrätt
Hemgjord panacotta
Vaniljglass med varm hjortronsylt med bananer & chokladsås
Grekisk yoghurt med honung och nötter

Till det underbart gott vin och öl. Tack för en otroligt trevligkväll! Sen tog jag och och min älskling bussen hem och B+I tog en promenad tillbaka till sitt hotell. Somnade direkt när jag kom hem!

– med förkärlek för det grekiska köket.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna-Carin

OJOJOJ, vad massa godsaker ni åt! Ska ni verkligen inte resa till Grekland på semester?! NI gillar ju maten... Kramiz mamsen

Postat av: Johanna

Ja de sista minuten vi har kollat på nu. Går ju till Grekland Chania =) Så vem vet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback