Sthlm och BRUCE!

I fredags var jag ledig, hade tagit semester =). Mitt tåg till Stockholm avgick vid 09 tiden, det var äntligen den dagen som jag har väntat på sen i januari. Bruce Springsteen och The E streeet band spelar på Stadion!

Väl på tåget så satt jag och läste och halvsov,  åt en banan och bara njöt av at vara påväg till huvudstaden. Väl framme så tog en rask promenad till Mc Donalds och köpte två cheeseburgare. Hungrig som jag är hela tiden, denna snabba matsmältning gör mig väldigt trött ibland. Men men så är jag!

Vi strosa runt och kikade i lite affärer. Jag köpte en ny väska på Stadium eftersom min andra hade gott sönder.



Vi gick ner i kungsträdgården och åt ur god mat! Jag åt thailänskmat väldigt starkt och gott.  Var så mätt efteråt, vi började traska ner mot Gamla stan och vidare ner till Slussen för att där möta upp. K dotter, vi skulle bo hemma hos dom.

Vi blev bjudna på en underbar lunch, sedan var det dags att göra sig i ordning och ta sig in till Stadion. Tog en stund eftersom vi befann oss ute i Saltsjö boo. Väl inne vid stadion så trängdes vi med ca 33000 andra fans! =) Vi hittade våran kö bokstav och började köa. Vi hade sittplatser, det var så fruktansvärt kallt! Höll på att frysa rumpan av mig!

Kl 19.30 skulle konerten börjat men var en timme försenad, för att alla ståmänniskor skulle komma in. =) Sen drog det äntligen igång!



Vid 01 släckte vi lampan,tur att vi tog taxin. Annars hade vi nog inte kommit hem =)

Söndag: Sovmorgon och en underbar frukost väntade när jag steg upp. Så trött bara! Vi lämnade Saltsjö boo vid 14 tiden, Blev bussen in till Slussen och sedan en promenad genom gamla stan, en glass hann vi med också. Hela Drottninggatan kryllade av danska fans vilket liv det var!. Var väl kvalmatchen på Råsunda?! så insatt är jag *skratt*

Sprang runt inne på Zara och shoppade, hittar alltid något där! Tillbaka till centralen och på tåget till Linköping. Hemma igen efter toppen dagar!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mormor

Hej gumman!

Ja, "gubben Bruce" blir bättre och bättre!!

Och god mat hos Lotta, rödvita fans som skrålade mm.

Ja det var trevligt i våran huvudstad.

Puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback