Dags att göra Musli

Tog sovmorgon i morse till 09. Är ju verkligen sovmorgon för mig =). En vanlig arbetsdag går jag upp vid 04.30. Då är man verkligen inte pigg!

Åt en riktig mysfrukost i soffan och passade på att kolla på någon gammal repris av Top model. Sen började dagen, tänkte jag skulle göra egen musli. Nyttig och väldigt god!
Boken har jag fått från min mamma som receptet på muslin finns i =)


Ingredienser:
Nötpåse 200g (Köper jag på Lidl)
5 dl rågflingor
5 dl havregryn ( Jag använder fiberhavregryn)
2 dl solroskärnor
1 dl kokosflingor
1 dl råsocker
2-3 dl russin
5 msk rapsolja
2 dl vatten


Gör såhär:
Blanda allting utom russinen och rör runt ordentligt.
Ta en liten skål och häll i 5 msk rapsolja och 2 dl vatten, rör runt. Stänk/häll sedan den över müsli-blandningen och krama lite lätt så att fukten tränger in.
Häll ut allt på en plåt och fördela jämt.
Sätt i mitten av ugnen (200 grader) i cirka 20-30 minuter.
Rör om minst 3 gånger under tiden det står i ugnen. jag brukar sätta äggklockan på 10x3 och röra om. Då blir den inte bränd
Låt sedan muslin torka och lägg i russin



Den blivande muslin =)


Håller på att röra ihop alltihopa







Det färdiga resultatet

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna-Carin

Ja och receptet kommer från en bok du fick av mej!!! Kärlek Oliver och Timjan. Mûslin är jättegod, jag gör oxå den, men utan Lidl-nötter för vi har inte Lidl här på ön...

Postat av: Mormor

Jag har oxå gjort müslin den är mums,mums.

Blev sugen på att göra den igen.

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback