Ny längskidor!

Nu skall jag skriva lite.

Har handlat ett par längskidor till mig, för jag har en kompis som har frågat om jag kunde tänka mig att ställa upp och åka kortvasan tillsammans med henne =). Vad har jag gett mig in på. Så nu är det skidträning fram till den 26februari då det är dags för att ge sig ut i det riktiga spåret!

Vi tillbringade ca 1,5 timme igår att prova skidor, pjäxor m.m.
Fick hjälp av en jättesnäll kille, som hade jobbat i sälen och för vasaloppet. Så han visste ju vad han talade om =)
Jag köpte ett paket då ingår det:
* Skidor
* Bindningar
* Pjäxor


Vi var redan ute igår kväll och åkte ca 3km. Så roligt, har ingen träningsvärk alls idag, trodde jag att jag skulle ha!
Men är lite fattig nu hela kalaset gick på 2500k, kan ju dom i ca 10-15år då också. Så i längden är inte så farligt tycker jag =P

Pjäxorna

Skidorna

 

Bindningarna

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mormor

Va, är farten någonstans???????

Kramar från mej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback